Reklama

Wiara

CYKL ŚWIADKOWIE ZMARTWYCHWSTANIA

Świadkowie Zmartwychwstałego – Jezus ukazuje się Piotrowi

„Pan rzeczywiście zmartwychwstał i ukazał się Szymonowi!” (Łk 24, 34).

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wydawałoby się, że po ukrzyżowaniu i pogrzebie Jezusa, życie apostołów ulegnie zmianie. Już nie ma przy nich Mistrza, którego słuchali, za którym chodzili i którego podziwiali jak czynił cuda. Jego tragiczna śmierć napełniła ich smutkiem. Piotr czuje jeszcze wyrzuty, bo przecież wyparł się znajomości z Jezusem. Tomasz chodzi i rozważa wszystko co się stało. Miota się w tym wszystkim ze swoja wiara. Judasz dość boleśnie opuścił wspólnotę Dwunastu… Pozostali też próbują sobie układać codzienność. I mimo wszystko trwają jeszcze razem, chociaż nie ma z nimi Mistrza. Czy rzeczywiście nie ma? Pójdźmy razem z uczniami nad Jezioro Tyberiadzkie i zobaczmy, co się tam wydarzyło…

Może się nam wydawać, że Chrystusowym uczniom trudno jest w pełni ogarnąć to co się wydarzyło i co dzieje się obecnie. Słowa wypowiedziane przez Piotra "Idę łowić ryby" świadczą o tym, że jest w nim pragnienie powrotu do pracy, którą wykonywał przed momentem powołania przez Jezusa. Powołany znad jeziora ponownie wraca, by zająć się tym, co lubił i potrafił robić. Nagle pośród tego pragnienia, pośród wykonywanej przez niego pracy pojawia się Ktoś, kogo Piotr a w raz z nim pozostali uczniowie nie rozpoznają. Dopiero podpowiedź Jana, że „to jest Pan” sprawia, że Piotr narzuca na siebie szatę.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Piotr pamięta, że jego życie naznaczone jest znamieniem grzechu, jego własnej słabości - jako uczeń zaparł się swojego Mistrza. Jednak słysząc Jego głos, wypełnia wszystko o co prosi Jezus. Po spożyciu śniadania, następuje najbardziej osobisty dialog Zmartwychwstałego Jezusa z Piotrem.


Podziel się cytatem

Reklama

Jezus jakby nie brał pod uwagę, że Jego uczeń popełnił zło. Jezus skupia się na czym innym: na daniu szansy, na obdarzeniu Piotra po raz drugi powołaniem. Tak. Sceneria ta sama, osoby te same. Piotr rybak i Boży Syn, kierujący do niego trzykrotne pytanie o miłość. A Piotr mimo udzielanych odpowiedzi, z pewnością przypomina sobie wydarzenie z czwartkowej nocy, gdy trzykrotnie powiedział „nie”, wyrzekając się znajomości z Jezusem. A Jezus nie patrząc na to, powierza mu władzę pasterską. Była to chwila „rehabilitacji” Piotra, dokonana przez samego Zbawiciela. Trzykrotne wyznanie miłości wymazuje winę apostoła. Piotr otrzymuje nowe zadania, nową misje, która okaże się bardzo ważna dla kolejnych pokoleń. Piotr będzie odtąd pasł owce w Chrystusowej owczarni. W tym momencie dowiaduje się też, że czeka go męczeńska śmierć. To zapowiada mu sam Jezus.

Niech spotkanie Piotra ze zmartwychwstałym Jezusem będzie dla nas przykładem otwartości na obecność i działanie łaski Jezusa Chrystusa. Chrystus i nas ciągle pyta o miłość. Zapyta też o nią przy końcu naszego życia. A zatem: czyńmy miłość, bo Zmartwychwstały Pan, co dziennie na nią czeka.

2024-04-05 07:41

Ocena: +5 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Wiosna zmartwychwstania?

Niedziela wrocławska 14/2013, str. 1

[ TEMATY ]

zmartwychwstanie

Bożena Sztajner/Niedziela

Ludzie po zimie z niecierpliwością czekają na wiosnę, czy my dzisiaj czekamy na „Wiosnę Zmartwychwstania”? Słowo wiosna, które kojarzy się nam głównie z porą roku, i słowo Zmartwychwstanie mają coś wspólnego. Święta paschalne oprócz tego, że przypominały Izraelitom wyjście z Egiptu, równocześnie w ramach tych dni świątecznych obchodzono też święta pierwszych plonów. Zobaczmy więc, że Zmartwychwstanie i ofiara Pana Jezusa wypełniają znaczenie świąt. Z jednej strony Chrystus jako Paschalny Baranek, a z drugiej strony Chrystus jako pierwszy plon. Ten, który jako pierwszy zmartwychwstał jest pierwszym ze zmartwychwstałych plonów całej ludzkości. Widzimy więc w jakim szerokim znaczeniu trzeba rozumieć słowa, że Chrystus umarł i zmartwychwstał, aby się wypełniło pismo. Tu już nie poszukujemy tylko krótkich wersetów biblijnych, które mówią o Zmartwychwstaniu dnia trzeciego, ale o całym rytmie obchodzenia Świąt Paschy. Widzimy, że Pan wypełnił te święta w sobie. Budząca się do życia przyroda jest pewnym znakiem, naturalnym symbolem, który przypomina nam moc niezniszczalnego życia, które jest w Jezusie Chrystusie. Tutaj powinniśmy dostrzec pozytywne znaczenie naturalnej symboliki. Ludzie już w czasach przedchrześcijańskich, widząc budzącą się po zimie przyrodę, odczuwali to jako znak, budziło się w nich przeczucie tzw. transcendencji, że jest gdzieś nienazwany jeszcze Bóg-Stworzyciel. Przyroda jest pewną ikoną, symbolem. To przeczucie spełnia się i doczeka się swojego potwierdzenia w Objawieniu Bożym. Chrystus przyszedł, aby wypełnić tęsknoty ludzkiego serca. Chrystus przez Zmartwychwstanie udziela prawdziwie nowego życia. Warto zadać sobie zatem pytanie: Co właściwie Kościół wnosi w historię świata? Emerytowany papież Benedykt XVI podkreśla, że chrześcijaństwo wnosi Boga Żywego i obecnego pomiędzy nami. Wszystkie inne dary z tego wypływają. Te nowe wartości okazują się ostatecznie nie tyle czymś, co wniósł Pan Jezus w życie świata, ale okazują się kimś kogo wniósł Pan Jezus: wniósł siebie, Boga Ojca i moc Ducha Świętego. Ostatecznie przyniósł to, że możemy żyć razem z Bogiem. Dlatego właśnie Święta Wielkanocne powinniśmy przeżywać, zarówno jako wiosnę swojej osobistej wiary jak i wiosnę Kościoła.

CZYTAJ DALEJ

Doktor Wcielenia

Poświęcał się życiu ascetycznemu, ale czy kiedykolwiek wprost był mnichem, nie sposób dziś dociec. Na greckim Wschodzie nazwany został stróżem prawdziwej wiary.

Święty Cyryl Aleksandryjski urodził się w Teodozji (dzisiejsze Al-Mahalla al-Kubra w północnym Egipcie, w delcie Nilu) w roku bliżej nam nieznanym (lata 370-380). Jako krewny biskupa Teofila Aleksandryjskiego towarzyszył wujowi w 403 r. podczas synodu „Pod Dębem”, który złożył z urzędu biskupa Konstantynopola – św. Jana Złotoustego. Po śmierci Teofila Cyryl w 412 r. został jego następcą na stolicy biskupiej w Aleksandrii. Odziedziczył po wuju nie tylko ambicje, ale także zdolności dyplomatyczne i nieustępliwość względem przeciwników.

CZYTAJ DALEJ

W terapii będzie mógł wziąć udział każdy

2024-06-27 12:28

[ TEMATY ]

franciszkanie Wschowa

Ośrodek Reintegracji OIKOS

Karolina Krasowska

Poświęcenia Ośrodka 26 czerwca dokonali Generał Zakonu Braci Mniejszych o. Massimo Fusarelli i pasterz naszej diecezji bp Tadeusz Lityński

Poświęcenia Ośrodka 26 czerwca dokonali Generał Zakonu Braci Mniejszych o. Massimo Fusarelli i pasterz naszej diecezji bp Tadeusz Lityński

Przy klasztorze franciszkanów we Wschowie oficjalnie otwarto Franciszkański Ośrodek Reintegracji OIKOS, ukierowany na pomoc osobom uzależnionym i ich rodzinom.

Ośrodek jest dedykowany osobom świeckim z lokalnej społeczności Powiatu Wschowskiego oraz duchownym: księżom i osobom konsekrowanym z całej Polski. Jego poświęcenia 26 czerwca dokonali Generał Zakonu Braci Mniejszych o. Massimo Fusarelli i pasterz naszej diecezji bp Tadeusz Lityński.

CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję