Reklama

Kościół

Kard. Müller krytycznie o nowym katalogu grzechów prezentowanym przez kard. Grecha

„Katalog z domniemanymi grzechami przeciwko nauczaniu Kościoła wykorzystywanym jako kamień rzucany lub przeciwko synodalności, cokolwiek można przez to rozumieć, brzmi jak lista kontrolna zdezorientowanej chrześcijańskiej ideologii woke i gender” - uważa były prefekt Kongregacji Nauki Wiary, kard. Gerhard Müller. Z nominacji papieża Franciszka weźmie on udział w drugiej części Synodu, rozpoczynającej się 2 października.

2024-09-21 21:04

[ TEMATY ]

kard. Gerhard Müller

Karol Porwich/Niedziela

Kard. Gerhard Ludwig Müller

Kard. Gerhard Ludwig Müller

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej sekretarz generalny Synodu, kard. Grech zapowiedział, że podczas liturgii pokutnej z udziałem Ojca Świętego zostanie wyznany grzech przeciwko pokojowi; grzech przeciwko stworzeniu, przeciwko ludom tubylczym, przeciwko migrantom; grzech nadużyć; grzech przeciwko kobietom, rodzinie, młodym ludziom; grzech doktryny używanej jako kamienie do rzucania; grzech przeciwko ubóstwu; grzech przeciwko synodalności / brak słuchania, komunii i uczestnictwa wszystkich. Na zakończenie papież zwróci się w imieniu wszystkich wiernych z prośbą o przebaczenie do Boga oraz do sióstr i braci całej ludzkości.

Oto komentarz kard. Müllera zamieszczony na portalu na kath.net w tłumaczeniu na język polski:

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Na początku synodu na temat synodalności, który nie jest już synodem samych biskupów, lecz zgromadzeniem mieszanym, które w żadnym wypadku nie reprezentuje całego Kościoła katolickiego, odbędzie się nabożeństwo pokutne, którego kulminacją będzie żal za nowo wymyślone grzechy (przez ludzi!).

Reklama

Grzech w swej intencji jest odwrócenie się człowieka od Boga i zwrócenie się ku dobrom stworzonym, które są czczone zamiast Niego lub w formie materialnej, jak pogańskie bożki. Możemy również zgrzeszyć przeciwko naszemu bliźniemu, jeśli nie kochamy go jak siebie samego ze względu na Boga. Obejmuje to również egoistyczne wykorzystywanie naturalnych dóbr ziemi, które Bóg zapewnia wszystkim ludziom jako podstawę życia. Możemy zatem grzeszyć, jeśli wykorzystujemy surowce, pieniądze i fakty wyłącznie dla własnej korzyści i ze szkodą dla innych.

Pomyślmy o miliarderach oligarchach lub „filantropach”, którzy najpierw bezwstydnie wykorzystują szerokie masy ludzi, aby następnie być wychwalanymi jako ich dobroczyńcy za kilka gestów jałmużny. Papież i biskupi nie powinni pozwalać się fotografować razem z tymi ludźmi (za judaszową opłatą). Należy unikać jakiegokolwiek wrażenia kumoterstwa z nimi, podobnie jak samooszukiwania się Robin Hooda, polegającego na zabieraniu bogatym, by dawać biednym.

Przedstawiciele Kościoła Chrystusa, który oddał swoje życie za nas jako dobry pasterz, powinni raczej działać jako prorocy, ich krytycy, jak Jan Chrzciciel, który zaryzykował swoją głowę i powiedział Herodowi: „Nie wolno tobie tego czynić....”. Chrystus umarł za nasze grzechy i pojednał nas z Bogiem przez swój krzyż i zmartwychwstanie, abyśmy mogli dobrze żyć w pokoju i miłości z naszymi bliźnimi. Bóg, nasz Ojciec, dał nam Dekalog, a Jego Syn ogłosił Błogosławieństwa z Kazania na Górze, abyśmy w Jego świetle mogli rozpoznawać i czynić dobro, a unikać zła.

Przedstawiony katalog z domniemanymi grzechami przeciwko nauczaniu Kościoła wykorzystywanym jako kamień rzucany lub przeciwko synodalności, cokolwiek można przez to rozumieć, brzmi jak lista kontrolna zdezorientowanej chrześcijańskiej ideologii woke i gender, z wyjątkiem niektórych złych uczynków wołających do nieba.

Reklama

Aby oszukać łatwowiernych, istnieją również występki, od których każdy chrześcijanin powinien się powstrzymać. Naiwni mogą być zaślepieni arbitralnym zestawieniem prawdziwych grzechów przeciwko bliźniemu i uzasadnioną krytyką teologicznie absurdalnych wymysłów motywowanych synodalnie.

Ale nie ma grzechu przeciwko nauczaniu Kościoła, który rzekomo jest używane jako broń, ponieważ nauczanie apostołów stwierdza, że zbawienie można znaleźć tylko w imieniu Chrystusa (Dz 4, 12). I dlatego na przykład św. Łukasz (Łk 1,1-4) napisał swoją Ewangelię, abyśmy mogli „przekonać o całkowitej pewności nauk”, w których zostaliśmy pouczeni o zbawczej wierze w Jezusa Mesjasza, Syna Bożego. Paweł opisuje zadanie biskupów jako gwarantów nauczania przekazanego przez apostołów (1 Tm 6). Nauczanie Kościoła nie jest, jak uważają niektórzy antyintelektualiści w kolegium biskupów, którzy lubią odwoływać się do swoich talentów duszpasterskich z powodu braku wykształcenia teologicznego, akademicką teorią na temat wiary, lecz racjonalną prezentacją objawionego słowa Boga (1 P 3,15), który pragnie, by wszyscy ludzie zostali zbawieni i doszli do poznania prawdy, przez jedynego pośrednika między Bogiem a ludźmi: człowieka Chrystusa Jezusa, Słowo Boga Ojca, które stało się ciałem (por. 1 Tm 2, 4 n).

Reklama

Nie ma również grzechu przeciwko pewnego rodzaju synodalności, która jest wykorzystywana jako środek prania mózgu w celu zdyskredytowania tak zwanych konserwatystów jako zacofanych i przebranych faryzeuszy oraz wmówienia nam, że ideologie progresywistyczne, które doprowadziły do upadku Kościołów na Zachodzie w latach siedemdziesiątych XX wieku, były dokończeniem reform Soboru Watykańskiego II, które rzekomo zostały udaremnione przez Jana Pawła II i Benedykta XVI. Współpraca wszystkich wiernych w służbie budowania Królestwa Bożego leży w naturze Kościoła jako Ludu Bożego, Ciała Chrystusa i Świątyni Ducha Świętego. Nie można jednak relatywizować urzędu biskupiego, opierając uczestnictwo w Synodzie Biskupów na powszechnym kapłaństwie wszystkich wierzących i papieskiej nominacji, tym samym pośrednio odrzucając sakramentalność posługi święceń (święcenia biskupa, kapłana, diakona) i ostatecznie relatywizując hierarchiczno-sakramentalną konstytucję Kościoła na mocy prawa Bożego (Lumen gentium 18-29), której Luter zasadniczo zaprzeczał.

Podsumowując, wielcy agitatorzy dróg synodalnych i szerzącego się synodalizmu są bardziej zainteresowani zdobyciem wpływowych stanowisk i realizacją swoich niekatolickich ideologii, niż odnowieniem wiary w Chrystusa w sercach ludzi. Fakt, że instytucje kościelne w niegdyś całkowicie chrześcijańskich krajach rozpadają się (puste seminaria, umierające wspólnoty zakonne, rozbite małżeństwa i rodziny, masowe rezygnacje z Kościoła - kilka milionów katolików w Niemczech), nie wstrząsa nimi do głębi. Uparcie realizują swój program, który sprowadza się do zniszczenia chrześcijańskiej antropologii, dopóki ostatni nie zgasi światła, a kościelna kasa nie będzie pusta.

Odnowa Kościoła w Duchu Świętym nastąpi tylko wtedy, gdy papież odważnie i głośno wyzna Jezusa w imieniu wszystkich chrześcijan i powie Mu: „Ty jesteś Mesjasz, Syn Boga żywego” (Mt 16, 16).

Ocena: +8 -2

Reklama

Wybrane dla Ciebie

"Ja jestem z Wami" - w diecezji gliwickiej trwa Kongres Eucharystyczny

Odnowie i pogłębieniu wiary oraz zrozumieniu centralnej roli Eucharystii w życiu człowieka wierzącego służy zwołany w diecezji gliwickiej przez bp. Sławomira Odera Kongres Eucharystyczny. Wydarzenie pod hasłem "Ja jestem z Wami" zainicjowane w Niedzielę Palmową potrwa do uroczystości Bożego Ciała 30 maja. Gośćmi poszczególnych spotkań skierowanych do wszystkich wiernych są m.in. abp Rino Fisichella, kard. Gerhard Müller, abp Adrian Galbas i kard. Grzegorz Ryś.

Zorganizowanie Kongresu Eucharystycznego zapowiedział w ub. roku podczas Mszy świętej Krzyżma biskup gliwicki Sławomir Oder a przygotowania do niego trwały od kilku miesięcy. Hierarcha podkreślił wtedy przekonanie, że wydarzenie to pomoże miejcowemu duchowieństwu i świeckim "umocnić naszą wiarę, odnowi radość spotkania z Chrystusem oraz będzie okazją do doświadczenia Jego bliskości, obecności - obecności Chrystusa, źródła prawdziwej radości człowieka, fundamentu nadziei, która nie może zawieść”.
CZYTAJ DALEJ

Rozważania na niedzielę ks. Mariusza Rosika: Zmiana perspektywy

2024-09-21 15:20

[ TEMATY ]

rozważania

Ks. Mariusz Rosik

Karol Porwich/Niedziela

Niektórzy antropologowie argumentują, że pierwszym dowodem istnienia człowieka na ziemi jest fakt grzebania umarłych. Śmierć jest nieprzeniknioną tajemnicą. Śmierć przeraża. Intuicyjnie wyczuwamy, że należy do innego porządku. W czasach prehistorii człowiek krępował zmarłych rzemieniami, by przypadkiem nie powstali i nie uczynili mu zła. Układał wokół zmarłych koźle rogi, by przestraszywszy się ich, w dalszym ciągu pozostawali zastygli i nieruchomi. Zostawiał zmarłym jedzenie, by ich przebłagać. Kładł na oczy monety, by mogli opłacić podróż do wieczności i nie wracać w przeraźliwych wizjach. Umieszczał przy grobach lampy, by oświetlić krainę ciemności.

W takiej perspektywie nie należy się dziwić strachowi, który pojawiał się w sercach apostołów, gdy słyszeli Jezusową zapowiedź męki i śmierci: „Oni jednak nie rozumieli tych słów, a bali się Go pytać” (Mk 9,32). Amerykański historyk Warren H. Carroll twierdzi, że „boimy się zmarłych, albowiem w głębi naszego jestestwa czujemy, że oni martwi być nie powinni i być może martwi nie pozostaną; gdyż przypominają nam o tym, o czym wolelibyśmy zapomnieć. O tym mianowicie, że pewnego dnia będziemy jak oni, że nie potrafimy zrozumieć, dlaczego tak właśnie ma się stać, że nie wiemy, jak to się stanie” (Historia chrześcijaństwa, Wrocław 2009).
CZYTAJ DALEJ

Na Sumatrze poświęcono największą na świecie figurę Jezusa

2024-09-21 15:54

[ TEMATY ]

Figura Jezusa Chrystusa

x.com zrzut

Nad kurortem turystycznym w indonezyjskiej prowincji Sumatra Północna wkrótce będzie górował najwyższy na świecie posąg Jezusa. Według informacji agencji prasowej Ucanews, przewodniczący Konferencji Biskupów Katolickich Indonezji, biskup Antonius Subianto Bunjamin, poświęcił 61-metrowy posąg Jezusa Chrystusa Zbawiciela na wzgórzu w pobliżu jeziora Toba.

Miniaturę pomnika pobłogosławił papież Franciszek w nuncjaturze apostolskiej podczas swojej wizyty na początku września br. w stolicy Indonezji, Dżakarcie. Tam też Franciszek podpisał modlitwę wyrytą na tablicy przymocowanej do posągu.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję