Reklama

Wiadomości

Najnowszy sondaż: Nawrocki coraz bliżej. Trzaskowski traci poparcie

Z sondażu United Surveys dla Wirtualnej Polski wynika, że w I turze wyborów prezydenckich Rafał Trzaskowski utrzymuje pozycję lidera z 34,2 proc. poparciem, drugie miejsce z 29 proc. zajmuje Karol Nawrocki. W II turze Trzaskowski może liczyć na 50,3 proc. poparcia, a Nawrocki - 44,5 proc.

2025-01-14 09:05

[ TEMATY ]

wybory

PAP/Tytus Żmijewski

Karol Nawrocki

Karol Nawrocki

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

"Obaj kandydaci zdystansowali pozostałych rywali, jednak różnica między nimi wynosi jedynie 5,2 punktu procentowego. Notowania prezydenta Warszawy nieco osłabły - o 2 pkt proc. w porównaniu z grudniowym sondażem WP" - wskazano we wtorek w WP.

Na trzecim miejscu znalazł się Sławomir Mentzen z wynikiem 13 proc., co oznacza wzrost o 2,9 pkt proc. w porównaniu do badania z grudnia.

Podziel się cytatem

Wirtualna Polska zwróciła uwagę, że duży spadek poparcia zanotował Szymon Hołownia. Na marszałka Sejmu chce zagłosować 6,7 proc. ankietowanych wobec 10,2 proc. w grudniu.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Z sondażu wynika, że kandydatka Nowej Lewicy Magdalena Biejat może liczyć na 4,6 proc. głosów, co oznacza spadek o 1,2 pkt proc. Z kolei na Adriana Zandberga z Razem chce zagłosować 1,5 proc. ankietowanych.

1,2 proc. planuje poprzeć Marka Jakubiaka, a 0,2 proc. - Piotra Szumlewicza. Nikt nie wskazał Marka Wocha. 7,6 proc. nie było w stanie wskazać, na kogo oddałoby głos (wzrost o 2 pkt proc.).

Wśród wyborców, którzy zamierzają zagłosować w drugiej turze, Rafał Trzaskowski może liczyć na 50,3 proc. poparcia; to spadek - o prawie 10 pkt proc. w porównaniu do grudnia.

Podziel się cytatem

Na Karola Nawrockiego chce z kolei zagłosować 44,5 proc. ankietowanych, czyli o 6,1 pkt proc. więcej wobec grudnia. Natomiast 5,2 proc. respondentów nie wie, kogo by wybrało.

Badanie United Surveys dla Wirtualnej Polski zostało zrealizowane 10-12 stycznia metodą CATI & CAWI na próbie 1000 osób.(PAP)

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Włochy: Blok centroprawicy wygrał wybory parlamentarne- exit poll

[ TEMATY ]

wybory

PAP/EPA/ETTORE FERRARI

Blok centroprawicy wygrał wybory parlamentarne we Włoszech otrzymując łącznie około 41-45 procent głosów- wynika z sondażu exit poll telewizji RAI, podanego w niedzielę tuż po zamknięciu lokali wyborczych. Najwięcej głosów, od 22 do 26 procent uzyskała prawicowa partia Bracia Włosi (Fratelli d'Italia) Giorgii Meloni.

Wchodząca w skład bloku centroprawicy Liga Matteo Salviniego dostała od 8 do 12 proc. głosów, a Forza Italia 6-8 procent. Podziel się cytatem
CZYTAJ DALEJ

Mateusz Morawiecki szefem Europejskich Konserwatystów. "Cel: uczynić Europę znowu wielką"

2025-01-14 13:40

[ TEMATY ]

Europa

Mateusz Morawiecki

EKR

Konserwatyści

facebook.com/MorawieckiPL

Były premier Mateusz Morawiecki we wtorek został wybrany przez aklamację na przewodniczącego partii Europejskich Konserwatystów i Reformatorów (EKR) - przekazało PAP źródło w ugrupowaniu. Kandydaturę Morawieckiego zgłosiła premier Włoch Giorgia Meloni.

Decyzja o wyborze Morawieckiego zapadła w Brukseli na posiedzeniu partii EKR, w skład której wchodzą m.in. PiS i ugrupowanie Meloni, Bracia Włosi.
CZYTAJ DALEJ

Klerycy a internet. We Włoszech prawie wszyscy mają profil w społecznościówkach

2025-01-14 19:11

[ TEMATY ]

klerycy

Włochy

alumni

media społecznościowe

Archiwum prywatne

Rektor seminarium wraz z klerykami na polach festiwalu

Rektor seminarium wraz z klerykami na polach festiwalu

99 proc. włoskich alumnów ma profil w mediach społecznościowych. Tymczasem kiedy wstępowali do seminarium, nie miał go co dziesiąty kandydat do kapłaństwa (9,1 proc.). Wyniki trzyletnich badań ujawnił Fabio Bolzetta, przewodniczący Stowarzyszenia Włoskich Katolickich Stron Internetowych (WeCa).

Wynika z nich, że dla 88 proc. kleryków konta w mediach społecznościowych „mogą być narzędziami użytecznymi w duszpasterstwie” i zamierzają ich używać w pełnieniu swojej przyszłej posługi. Najczęściej korzystają oni z WhatsAppa (96,2 proc.), Facebooka (74,2 proc.), Instagrama (70,8 proc.), YouTube’a (67,5 proc.) i TikToka (15,3 proc.).
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję