Reklama

#Kawa z Bogiem

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Na okładce najnowszej książki wydawnictwa „Esprit” kawa pojawia się trzykrotnie. Obok nazwiska współautora ks. Przemka Kaweckiego SDB, z którym na dobre zrósł się przydomek „Kawa”, w tytule książki: „#Kawa z Bogiem, czyli jak zrozumieć to, w co wierzę”, i w parującej zawartości kubeczka, który sportretowany na okładce ksiądz trzyma w ręce. Ks. Kawecki mówi o sobie, że jego najważniejszą pasją jest głoszenie słowa, i ta wypowiedź znajduje potwierdzenie już od pierwszej strony. Ponad pół setki pytań, które zadaje Katarzyna Szkarpetowska, znajduje tutaj jasne, zwięzłe i wyczerpujące odpowiedzi.

Ks. Kawecki traktuje pytania serio, a odpowiadając, nie wdaje się w teologiczne zawiłości. Oto próbka pytań: Skoro Pan Bóg może wszystko, dlaczego nie czyni wszystkiego, o co Go prosimy? Co zrobić, kiedy to, co Pan Bóg daje, nie jest tym, czego oczekujemy? Co Bóg mówi, kiedy milczy? Jak zachować spokój wobec życiowych burz? Czym różni się wolność od samowoli?

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

„Kawa z Bogiem”, na którą zaprasza ks. „Kawa”, jest bardzo potrzebna nie tylko w chwilach życiowych burz – przyda się każdemu, kto zmaga się z pytaniami na temat wiary. Bo Bóg – jak czytamy we wstępie do książki – „pomimo dwóch godzin katechezy tygodniowo przez kilka lat w szkole, bywa często Wielkim Nieznajomym. Mamy dość mglistą wizję tego, kim Pan Bóg jest. Ludzie mają wykrzywiony obraz Boga. Widzą w Nim groźnego sędziego, policjanta, demiurga, tajemniczą moc, ale nie widzą Ojca”.

Nasze dojrzewanie w wierze to długa droga stawiania sobie pytań i szukania na nie odpowiedzi. „Człowiek tak długo będzie szukał szczęścia, miłości, jak długo nie odkryje w sobie Pana Boga, który go totalnie wypełni. Dopóki nie odkryje Boga, będzie zawsze czegoś (Kogoś) głodny” – mówi ks. „Kawa” i przypomina, że św. Augustyn odkrył to już kilkanaście wieków wstecz. Doświadczają tego także współcześni Augustynowie, którzy po latach „rock’n’rollowego” życia odkrywają, że tylko Pan Bóg daje pełnię i poczucie sensu. Ale prawda jest też taka, że nawrócenia potrzebuje każdy z nas i każdy nosi w sobie – czasami nie do końca zwerbalizowane – pytania dotyczące Boga. W zawartych w książce odpowiedziach – mądrych i pełnych życzliwości dla Czytelnika, zabarwionych humorem – ks. „Kawa” daje wiedzę, ale i konkretne wskazówki, wyjaśnia, czym jest Msza św. i jak ją przeżywać, jak odkryć, co w życiu duchowym jest ważne, a co jedynie stwarza pozory ważności, a także jakimi szczelinami uchodzi z człowieka wiara.

Współautor – ks. Przemek „Kawa” Kawecki jest salezjaninem. Prowadzi Ośrodek Młodzieżowo-Powołaniowy „Emaus” w Czerwińsku nad Wisłą. Pracował w TVP i Religia.tv . Tworzył projekty „Hip Hop Dekalog”, „Osiem Błogosławieństw” i magazyn „Drakka – Pismo dla grzeszników”. Jest autorem książek „Siła serca kontra siła pięści” oraz „Coś do kochania i frytki na wynos”. Doświadczenie zdobyte podczas prowadzenia rekolekcji i spotkań ewangelizacyjnych pozwoliło mu zaprosić Czytelników na kawę z Bogiem.

Ks. Przemek „Kawa” Kawecki w rozmowie z Katarzyną Szkarpetowską, „#Kawa z Bogiem, czyli jak zrozumieć to, w co wierzę”. Wydawnictwo Esprit, ul. Przewóz 34 lok. 100, 30-716 Kraków, tel. :12 267 05 69, 12 264 37 09, 12 264 37 19, e-mail: ksiegarnia@esprit.com.pl .

2018-01-31 10:17

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Ponad 365 mln chrześcijan prześladowanych na całym świecie

2024-12-26 16:33

[ TEMATY ]

prześladowania

prześladowania chrześcijan

Włodzimierz Rędzioch

Chagall - "Białe Ukrzyżowanie

Chagall - Białe Ukrzyżowanie

Papież Franciszek podczas modlitwy Anioł Pański w Watykanie nawiązując do przypadającego dziś święta św. Szczepana Pierwszego Męczennika wezwał także do modlitwy za chrześcijan prześladowanych z powodu swej wiary. „Maryjo, Królowo Męczenników, pomóż nam być odważnymi świadkami Ewangelii, dla zbawienia świata” - powiedział Ojciec Święty. Według międzywyznaniowej organizacji pomocowej Open Doors ponad 365 mln chrześcijan na całym świecie jest narażonych na wysoki poziom prześladowań i dyskryminacji ze względu na swoją wiarę - to jeden na siedmiu chrześcijan. Organizacja od ponad 30 lat opracowuje ranking 50 krajów o największych prześladowaniach chrześcijan.

Podziel się cytatem Według raportu, Korea Północna po raz kolejny znalazła się na szczycie negatywnego rankingu najcięższych prześladowań, a za nią uplasowały się Somalia, Libia, Erytrea, Jemen, Nigeria, Pakistan, Sudan, Iran i Afganistan. Najbardziej zaludnione kraje świata, Indie i Chiny, zajmują odpowiednio 11. i 19. miejsce.
CZYTAJ DALEJ

Abp Galbas: przyszłość świata nie zależy od polityków, ale ludzi, którzy niosą nadzieję

2024-12-25 08:49

[ TEMATY ]

pasterka

Boże Narodzenie

Abp Adrian Galbas

Episkopat News/Facebook

Przyszłość świata nie zależy od polityków, strategów, generałów i potentatów finansowych, ale ludzi, którzy niosą innym nadzieję - powiedział metropolita warszawski abp Adrian Galbas w czasie pasterki. Nikogo w Kościele, rodzinie, ojczyźnie nie skreślajmy, ale podnośmy w górę - zaapelował.

W uroczystość Narodzenia Pańskiego metropolita warszawski przewodniczył mszy św. o północy w kościele pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła na stołecznym Ursynowie.
CZYTAJ DALEJ

Projektant zabawek erotycznych dla dorosłych prezentuje szopkę na wystawie watykańskiej

2024-12-26 11:08

[ TEMATY ]

Watykan

Włodzimierz Rędzioch

Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek w Watykanie”.

Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję