Na trzyczęściową ekspozycję składają się kolorowe i czarno-białe wydruki oraz prezentacja z porcelany. Pierwsza część wystawy inspirowana jest „Księgą blasku” - mistycznym komentarzem do Tory. Dominują w niej czarno-białe wydruki, obrazujące światło i ciemność oraz ich wzajemne przenikanie się w zależności od położenia w przestrzeni i upływającego czasu.
„Transfiguracja” to z kolei kolorowe wydruki przedstawiające zmianę kształtów i kolorów podczas stworzenia świata. Kolejne obrazy pokazują oddzielenie światła od ciemności, stworzenie nieba, morza i ziemi, roślin i drzew, słońca, księżyca i gwiazd, zwierząt w morzu i na ziemi oraz człowieka.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
W ostatniej, trzeciej części wystawy symbolika sześciu porcelanowych talerzy nawiązuje do szabasu. Nadano jej tytuł „Pomiędzy uświęceniem czasu i miejsca”. Nowe interpretacje wizualne procesu stworzenia świata połączone zostały z symboliką szabasowego rytuału uświęcenia czasu. Tradycja nakazuje, by w tym dniu przy stole zgromadziła się rodzina, aby uczcić czas, w którym Bóg odpoczął od dzieła stworzenia.
Zestaw naczyń opisujących powstanie wszechświata powstał we współpracy z artystą ceramikiem i designerem Markiem Cecułą z Ćmielów Design Studio.
Twórca wystawy - prof. Muli Ben Sasson jest wykładowcą Narodowej Akademii Sztuk Pięknych i Rzemiosł Artystycznych Bezalel w Jerozolimie. Jest kuratorem wystaw, naukowcem i projektantem. Swoje prace pokazywał na wystawach indywidualnych i zbiorowych w Izraelu i na całym świecie, m.in. w Korei Południowej, Niemczech, Nowym Jorku, Austrii i Amsterdamie. Jest autorem m.in. wystawy „Współczesny antysemityzm w Europie”, prezentowanej w różnych miejscach w Niemczech oraz ekspozycji „Refleksje po Holokauście” w Muzeum Yad Vashem w Jerozolimie. Pod koniec lat 90. stworzył także wystawę „Bezalel”, opisującą znaczenie i miejsce artefaktów w żydowskim świecie.
Muli Ben Sasson jest członkiem Adi Foundation for Jewish Expression in Art. and Design, która bada naturę więzi między sztuką a judaizmem.