Według zapisków historycznych, Huta Dłutowska (leżąca na trasie Pabianice - Dłutów) została założona przy istniejącej od niepamiętnych czasów hucie szkła, której także zawdzięcza swoją nazwę. Najstarsza
wzmianka o tej miejscowości pochodzi z roku 1398: "Huta Szklana, czyli Wólka Dłutowska w parafii tuszyńskiej (...) dziesięcina z pól wszystkich kmieci, poddanych kapituły, należy się kościołowi pabianickiemu".
Kiedy w XV w. także w Chocianowicach założono hutę szkła, Huta Dłutowska opustoszała, a zakład rozwiązano. Dopiero w XVI w. zaczęto na nowo w tym miejscu "osadzać kmieci". W sprawozdaniu rewizorów z roku
1505 napisano, że starosta osadził kmieci w Dłutowskiej Woli na ponad 3 łanach, którym Kapituła nadała wolność na 18 lat. Zakład hutniczy zaczął na nowo być czynny i hutnik "podług lustracji z 1551 r.
płacił czynszu rocznego 6 zł i 12 gr". W tym samym czasie wybudowano tu folwark. W 1606 r. zanotowano: "Wieś Huta Dłutowska, w której folwark, przy którym zagrodników 7, kmieci nie masz". Istniał tu także
młyn, o którym wspomina notatka z 1677 r. Po wybudowaniu kościoła w pobliskim Dłutowie, wieś przyłączono do tamtejszej parafii. Do końca XVIII w. wieś była własnością Kapituły krakowskiej, a następnie
stała się wsią rządową. W roku 1839 skarb państwa odstąpił Hutę Dłutowską wraz z folwarkiem hrabiemu Wacławowi Gutakowskiemu. Według wykazu statystycznego z roku 1881, Huta Dłutowska stanowiła już własność
miejscowej, uwłaszczonej niedawno ludności, a malutka, przyległa osada o tej samej nazwie była własnością prywatną. W 1988 r. dzięki inicjatywie parafian rozpoczęto budowę kaplicy św. Floriana, którą
poświęcił abp Janusz Bolonek w roku 1994. W niej, w każdą niedzielę odprawiana jest Msza św.
W homilii podczas Mszy św. we włoskim więzieniu Rebibbia, Ojciec Święty przekazał osadzonym dwie rady: widzieć w nadziei kotwicę i trzymać mocno w dłoniach jej sznur oraz otworzyć na oścież drzwi własnego serca.
Otwierając Drzwi Święte w rzymskim więzieniu Rebibbia, Papież podkreślił, że chciał je otworzyć właśnie w tym miejscu, aby każdy „miał możliwość otwarcia na oścież drzwi serca i zrozumieć, że nadzieja nie zawodzi”. Powtórzył te słowa także w krótkiej, wygłoszonej z głowy homilii, przypominając, że nadzieja pozostaje niezawodna, nawet wówczas gdy po ludzku niczego nie da się rozwiązać.
Bp Ignacy Dec na zakończenie uroczystej Pasterki w świdnickiej katedrze przenosi figurkę nowonarodzonego Dzieciątka Jezus do katedralnej szopki, podkreślając symbolikę narodzin Zbawiciela jako światła dla świata
W noc Bożego Narodzenia w świdnickiej katedrze wierni zgromadzili się na Pasterce, której przewodniczył bp senior Ignacy Dec. Pierwszy biskup świdnicki zachęcał wiernych do odkrywania w Chrystusie jedynego źródła nadziei i pokoju, podkreślając, że to odwrót od Boga jest przyczyną współczesnych kryzysów.
Hierarcha rozpoczął Eucharystię od słów powitania, przypominając, że Boże Narodzenie to wyjątkowy czas dziękczynienia za dar Wcielenia. - Chcemy w tej Eucharystii podziękować Panu Jezusowi za to, że przyszedł na ziemię, by przynieść prawdę Ewangelii i oddać za nas życie na krzyżu – przypomniał biskup. Wskazał także na znaczenie wiary jako fundamentu dla odbudowy społeczeństwa i świata. - Jeżeli będziemy słuchać Pana Boga, świat będzie lepszy. Świat będzie inny niż jest – podkreślił.
Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek w Watykanie”.
Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.