Wnętrze obiektu oraz muzyka płynąca z klawesynu i fletu pozwoliły słuchaczom przeżyć to popołudnie w sposób niezwykły. W muzyczną podróż zabrały słuchaczy: Paulina Tkaczyk – flet traverso i klawesyn, Ewa Rzetecka-Niewiadomska – klawesyn.
W programie znalazła się m.in. sonata na klawesyn i flet Christlieba Siegmunda Bindera (1723-89) – kompozytora całe życie związanego z dworem Augusta III Sasa – króla Polski, który równocześnie jako Fryderyk August II był elektorem saskim oraz jego wnuka Fryderyka Augusta III. Temu ostatniemu Binder dedykował niektóre utwory. Twórca ten był jednym z najważniejszych prekursorów nowej estetyki muzycznej, która narodziła się w XVIII wieku i doprowadziła do utrwalenia się stylu klasycznego. Usłyszeć można było również utwory mistrzów klasycyzmu: Wolfganga Amadeusza Mozarta i Ludwika van Beethovena.
Letni pawilon na wodzie był pierwotnie przeznaczony jako miejsce modlitwy i kontemplacji krzeszowskiego opata. Został umiejscowiony na źródle wody, bogatej w związki siarczanu. Jej zdrowotnych właściwości cystersi byli świadomi. Oktagonalna budowla przypomina starotestamentalne namioty oraz nawiązuje do średniowiecznych baptysteriów. Wewnątrz znajdują się 24 obrazy, rozmieszczone w trzech rzędach po 8 pól.
Organizatorzy dziękują uczestnikom za spędzony czas. Koncert odbył się w ramach trwającego Festiwalu Krzeszów 2021, finansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Kultura Dostępna.
Pawilon na wodzie można zwiedzić wirtualnie na stronie: opactwo.eu.
4 festiwalowe dni, 5 koncertów, dziesiątki artystów, tysiące wzruszeń i emocji, a przede wszystkim spotkanie z muzyką w najlepszym wykonaniu – tak jednym zdaniem można podsumować 18. edycję Festiwalu „Ave Maria” w Czeladzi. W tym roku muzyczne święto trwało od 25 do 28 maja
Patronat honorowy nad festiwalem sprawował bp Grzegorz Kaszak. Od pierwszej edycji głównym organizatorem przeglądu jest Urząd Miejski w Czeladzi, a w gronie współorganizatorów są: parafia św. Stanisława BM, Śląska Izba Lekarska oraz Naczelna Rada Lekarska w Warszawie. Funkcję dyrektora artystycznego festiwalu sprawuje Sławomir Chrzanowski, dyrektor Filharmonii Zabrzańskiej.
Niedawno otwarte Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie miało być symbolem nowoczesności i kultury na najwyższym poziomie. Tymczasem oferta wydawnicza dostępna w muzealnym sklepie wzbudza kontrowersje i skłania do refleksji nad tym, w jakim kierunku zmierza współczesna sztuka i kultura - informuje wPolsce24.pl.
Wśród książek promowanych przez muzeum znalazły się pozycje o tematyce "gender", "queer" i "LGBT". Niestety, znajdują się w nich treści, które trudno określić inaczej niż obsceniczne. Ilustracje o charakterze pornograficznym, przekraczające granice dobrego smaku, są prezentowane jako sztuka, a niekiedy wręcz jako edukacja.
Słuchacze słowa Bożego byli jak wędrowcy, którym wreszcie było dane zatrzymać się i pić długo, bez pośpiechu ze źródła słowa Bożego. Tak oto w ludzie Bożym odradzał się kult słowa Bożego - mówił abp Stanisław Gądecki w Poznaniu w Niedzielę Słowa Bożego w nawiązaniu do słów Księgi Nehemiasza. Podkreślił, że także dziś czytanie i słuchanie słowa Bożego to początek odrodzenia duchowego.
Metropolita poznański zauważył w homilii, że słuchanie słowa Bożego wymaga nawrócenia. „Nie zostawiajmy na jutro decyzji, której Pan oczekuje od nas dzisiaj, tj. nawrócenia, przyjęcia przebaczenia, ponownego rozpoczęcia z pomocą łaski. Korzystajmy z dzisiejszego dnia, w którym Chrystus wychodzi nam na spotkanie, by nas uzdrowić i uczynić szczęśliwymi. To nasza misja, i wyjście w Duchu Świętym do braci, by głosić im Dobrą Nowinę” - mówił abp Gądecki.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.