To i tak jest tylko połowa tych, którzy udają się z nami do Lizbony – zaznacza ks. Piotr Rozpędowski, diecezjalny Duszpasterz Młodzieży Archidiecezji Wrocławskiej – a nasze spotkanie jest namiastką tego, co czeka nas w Coimbrze, gdzie będziemy na dniach w diecezjach i później w Lizbonie na centralnych obchodach.
Spotkanie rozpoczęło się od wspólnej Eucharystii, której przewodniczył bp Maciej Małyga, który także, wraz z grupami z archidiecezji wybiera się na ŚDM. – Przygotowujemy się do wyjazdu i spotkania w Lizbonie. Cieszymy się, że na ŚDM przyjedzie papież Franciszek – powiedział na początku spotkania bp Maciej. W homilii hierarcha podkreślił jedne z głównych celów wyjazdu do Lizbony. – Prosimy Boga, aby nas dobrze przygotował na ŚDM, abyśmy dostrzegli to, co jest w tych dniach najważniejsze, czyli doświadczenie Boga – powiedział biskup.
Na zakończenie homilii bp Maciej zaznaczył, że ŚDM to wyjątkowy czas. – Przed nami piękna droga, każdy z nas jest posyłany na tę drogę, a na tej drodze jest Bóg, który posyła nas i ci, do których jesteśmy posłani.
Po zakończonej Mszy św. zaplanowano spotkanie integracyjne. Był to czas pełen radości, pełen rozmów i tańców.
W portugalskich diecezjach zorganizowano kilkadziesiąt wydarzeń nawiązujących do pierwszej rocznicy Światowych Dni Młodzieży, które w dniach 1-6 sierpnia 2023 r. odbyły się na terenie aglomeracji Lizbony. W licznych festynach i spotkaniach organizowanych przez parafie dzielono się świadectwami uczestników, wolontariuszy, a także rodzin przyjmujących pielgrzymów uczestniczących w tej największej imprezie młodych katolików, na którą przybył papież Franciszek.
Wizycie papieża w Lizbonie, a także w Fatimie, gdzie w sumie papież spotkał się z ponad 2,5 mln osób, poświęcili w swoich homiliach dużo miejsca portugalscy biskupi i księża. Nie zabrakło też głosów polityków podkreślających wagę Światowych Dni Młodzieży w Lizbonie jako wydarzenia promującego Portugalię wśród pielgrzymów z 220 państw świata.
Piękno rodziny budują wszyscy, którzy ją tworzą. Wszyscy w niej są nauczycielami i uczniami. Są nawzajem dla siebie przykładem i wzorem, zachętą do dobra i gotowi na przebaczenie. Ponoszą wspólną odpowiedzialność za dobro. A wówczas nie tylko go pomnażają, ale też strzegą przed mnóstwem zagrożeń. Siłę twórczą posiada wyłącznie rodzina piękna w relacje.
Rodzice Jezusa chodzili co roku do Jeruzalem na Święto Paschy. Gdy miał lat dwanaście, udali się tam zwyczajem świątecznym. Kiedy wracali po skończonych uroczystościach, został młody Jezus w Jerozolimie, a tego nie zauważyli Jego Rodzice. Przypuszczając, że jest wśród pątników, uszli dzień drogi i szukali Go między krewnymi i znajomymi. Gdy Go nie znaleźli, wrócili do Jeruzalem, szukając Go. Dopiero po trzech dniach odnaleźli Go w świątyni, gdzie siedział między nauczycielami, przysłuchiwał się im i zadawał pytania. Wszyscy zaś, którzy Go słuchali, byli zdumieni bystrością Jego umysłu i odpowiedziami. Na ten widok zdziwili się bardzo, a Jego Matka rzekła do Niego: «Synu, czemu nam to uczyniłeś? Oto ojciec Twój i ja z bólem serca szukaliśmy Ciebie». Lecz on im odpowiedział: «Czemu Mnie szukaliście? Czy nie wiedzieliście, że powinienem być w tym, co należy do mego Ojca?» Oni jednak nie zrozumieli tego, co im powiedział. Potem poszedł z nimi i wrócił do Nazaretu; i był im poddany. A Matka Jego chowała wiernie wszystkie te sprawy w swym sercu. Jezus zaś czynił postępy w mądrości, w latach i w łasce u Boga i u ludzi.
Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek w Watykanie”.
Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.