Rzecznik Episkopatu dodaje, że użytkownicy social mediów publikują w tym czasie specjalnie przygotowane grafiki związane z Adwentem, zdjęcia i cytaty z Pisma Świętego lub powiedzenia świętych.
„Adwent jest dla chrześcijan czasem radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie. Szczególnym znakiem tego okresu są roraty, czyli Msze święte odprawiane najczęściej rano, na które przychodzimy z zapalonymi świecami lub lampionami. Są one dobrym przygotowaniem do chrześcijańskiego przeżywania świąt Bożego Narodzenia. Akcja #Roraty, zapowiadana w mediach społecznościowych, to okazja, by podzielić się zdjęciami zrobionymi przy okazji rorat z innymi” – powiedział.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Ks. Rytel-Andrianik podkreślił, że akcja #Roraty jest zachętą to uczestnictwa w tych adwentowych Mszach świętych. „Zamieszczając na Twitterze i Facebooku wpisy i zdjęcia z rorat, wykonane na przykład smartfonem, promujemy tę formę praktyk adwentowych, tworzymy także pewien rodzaj wspólnoty modlitewnej w internecie. Stwarzamy też szansę dla osób, które z różnych przyczyn nie mogą brać udziału w roratach, by mogły duchowo łączyć się w modlitwie z ich uczestnikami” – wskazał.
Rzecznik Episkopatu dodał, że w czasie świąt Bożego Narodzenia na Twitterze i Facebooku mają być prowadzone akcje #Wigilia, #Pasterka, #PolskieStajenki.
„Także w tym przypadku internauci będą publikowali zdjęcia z wieczerzy wigilijnych, Mszy świętych – Pasterek, odprawianych najczęściej o północy oraz tradycyjnych polskich szopek, które możemy oglądać w kościołach w okresie Bożego Narodzenia. Chodzi o to, by promować chrześcijański model przeżywania tych świąt, związany z polską tożsamością i tradycją. Możemy dzielić się z innymi tym, co najpiękniejsze w naszej wierze i kulturze. To duża wartość i trzeba ją prezentować również w mediach społecznościowych” – podkreślił.
Ks. Rytel-Andrianik zaznaczył, że Kościół katolicki dostrzega potencjał, który dają social media i zachęca do używania ich w ewangelizacji oraz promocji wartości chrześcijańskich.