- Przed świętami Bożego Narodzenia przychodzą do mnie często dziennikarze i pytają, jak ewangelicy spędzają święta i co jedzą na Wigilię? To jest, niestety, często dla nich ważniejsze niż to czy się człowiek modli czy nie - mówił w czasie spotkania biskup diecezji wrocławsko-gdańskiej Kościoła ewangelicko-augsburskiego Ryszard Bogusz. Dodał przy tym, że jeszcze chyba nigdy nie było takiej komercji, jak przed minionymi świętami. W „Media Markt” jako chwyt reklamowy wykorzystano postać Matki Bożej, nazywając ją Matką Najniższych Cen, a w wielu supermarketach święta rozpoczęły się już w listopadzie.
Składając wszystkim świąteczno-noworoczne życzenia bp Ryszard Bogusz podkreślił prowadzoną na wielu płaszczyznach bardzo owocną współpracę ekumeniczną właśnie z wrocławskim Klubem Inteligencji Katolickiej, przypominając, że swoje pierwsze ekumeniczne kroki we Wrocławiu stawiał właśnie przy współpracy z KIK-iem, a dopiero później rozpoczęły się kontakty w ramach partnerstwa międzyparafialnego Wrocławia i Dortmundu, Fundacji św. Jadwigi Śląskiej i Fundacji „Krzyżowa”.
Szefowa Sekcji Ekumenicznej wrocławskiego KIK-u Zofia Szymańska, dodała w wypowiedzi dla „Niedzieli”, że już od 6 lat prowadzone są przez ten klub działania i inicjatywy mające na celu bliższe poznanie innych wyznań chrześcijańskich i występujących między nami różnic. Częstymi gośćmi w KIK-u są nie tylko ewangelicy, ale i prawosławni, grekokatolicy, reprezentanci gminy żydowskiej i Kościoła polskokatolickiego.
Pomóż w rozwoju naszego portalu