Reklama

Artyści dla dzieci

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Zielonogórski Klub Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży „Arka” znany jest z szerokiej działalności. 27 lutego odbyła się tu impreza inaugurująca kolejną wystawę, z której dochód przeznaczony zostanie na cele charytatywne.
Uroczystego otwarcia wystawy dokonał bp Adam Dyczkowski. W galerii zaprezentowano m.in. dzieła zielonogórskich artystek Doroty Kubczyńskiej i Renaty Marek. - Na obrazach przedstawiłyśmy przede wszystkim martwą naturę i architekturę Zielonej Góry - mówi Dorota Kubczyńska. To nie pierwsza wystawa ich prac w tym miejscu. - Nawiązałyśmy współpracę z klubem już kilka lat temu i trwa ona do dziś. Nasza pomoc polega na pracy z dziećmi, dla których prowadzimy zajęcia plastyczne. Obrazy powstają w międzyczasie - tłumaczy Renata Marek.
Dochód ze sprzedaży obrazów przeznaczony zostanie na zorganizowanie letniego wypoczynku dla dzieci ze świetlicy działającej przy klubie. - Przychodzą do nas dzieci z okolic śródmieścia. Ok. 12-15 osób. Organizujemy dla nich różne zajęcia. Nie pierwszy raz zbieramy dla nich pieniądze w ten sposób. To, ile uzbieramy, zależy od zainteresowania daną wystawą, ale zawsze możemy liczyć na czyjąś pomoc - mówi Patrycja Piesik, wolontariuszka. - Na wystawie znajduje się również kilka obrazów wykonanych przez nasze dzieciaki - dodaje wychowawczyni świetlicy Małgorzata Kmiecińska. - Dzieci malują w trakcie zajęć, a potem panie plastyczki robią selekcję i najlepsze prace idą na sprzedaż.
Dokąd trafiają dzieła? - Z tym bywa różnie, bo różni ludzie są nimi zainteresowani. Bywa tak, że przyjeżdża ktoś i kupuje od razu siedem obrazów, bo na przykład urządza biuro - tłumaczy Krystyna Romankiewicz, dyrektor klubu. - Ale znam też pana, u którego w domu między bardzo drogimi obrazami wisi jeden kupiony u nas.
Wystawę można oglądać od poniedziałku do piątku w godz. 15-18. Klub „Arka” mieści się w Zielonej Górze przy pl. Matejki 2.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2007-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Nowacka nie ma nic do gadania? Tusk: jestem zwolennikiem dobrowolności edukacji zdrowotnej

Jestem raczej zwolennikiem, by stawiać na dobrowolność niż przymus - powiedział premier Donald Tusk, odnosząc się do nauczania edukacji zdrowotnej w szkołach. Dodał, że namawia rodziców by poznali jakie treści będą przekazywane uczniom i zastanowili się nim podejmą decyzję.

Tusk we wtorek podczas konferencji prasowej w Helsinkach pytany, czy edukacja zdrowotna powinna być dobrowolnym czy obowiązkowym przedmiotem szkolnym, odpowiedział: "jestem raczej zwolennikiem, żeby w takiej sytuacji stawiać raczej na dobrowolność niż na przymus".
CZYTAJ DALEJ

Przerażające. Rewia drag queens w ramach 33. finału WOŚP

2025-01-11 10:31

[ TEMATY ]

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

Autorstwa MemicznyJanusz/commons.wikimedia.org

Jak poinformował portal lubie.krakow.pl, w stolicy Polski z dawnych wieków, trwają przygotowania do 33. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jednym z wydarzeń finału będzie rewia krakowskich Drag Queens.

– Różowa barka w Slay Space zaprasza na wyjątkowy wieczór, gdzie zabawą i sztuką przede wszystkim chcemy pomóc dzieciakom! Aż 16 krakowskich Drag Queens zjednoczy siły, żeby dać Wam najlepsze show w mieście – i to na wodzie! – piszą organizatorzy na stronie swojego wydarzenia.
CZYTAJ DALEJ

Klerycy a internet. We Włoszech prawie wszyscy mają profil w społecznościówkach

2025-01-14 19:11

[ TEMATY ]

klerycy

Włochy

alumni

media społecznościowe

Archiwum prywatne

Rektor seminarium wraz z klerykami na polach festiwalu

Rektor seminarium wraz z klerykami na polach festiwalu

99 proc. włoskich alumnów ma profil w mediach społecznościowych. Tymczasem kiedy wstępowali do seminarium, nie miał go co dziesiąty kandydat do kapłaństwa (9,1 proc.). Wyniki trzyletnich badań ujawnił Fabio Bolzetta, przewodniczący Stowarzyszenia Włoskich Katolickich Stron Internetowych (WeCa).

Wynika z nich, że dla 88 proc. kleryków konta w mediach społecznościowych „mogą być narzędziami użytecznymi w duszpasterstwie” i zamierzają ich używać w pełnieniu swojej przyszłej posługi. Najczęściej korzystają oni z WhatsAppa (96,2 proc.), Facebooka (74,2 proc.), Instagrama (70,8 proc.), YouTube’a (67,5 proc.) i TikToka (15,3 proc.).
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję