Szacuje się, że w Polsce ponad 22% dorosłych obywateli jest zagrożonych wykluczeniem społecznym: bezrobotni, rodziny wielodzietne i niepełne, wielu mieszkańców wsi i małych miasteczek, emeryci i renciści. Do tej grupy należy zaliczyć również tysiące ludzi bezdomnych, a także dzieci, które w sposób szczególny przeżywają to zagrożenie.
Program „Kromki Chleba” zakłada działania Caritas idące w kierunku otaczania pomocą możliwie największej liczby osób, a także polepszenia jakości świadczonych usług zmierzających do wyjścia z sytuacji kryzysowej. Kampania ma uwrażliwić społeczeństwo na los ludzi bezdomnych i najuboższych, ma uświadomić, że wzrastające ubóstwo nie jest tylko problemem lokalnym, ale dotyczy nas wszystkich. Edukacyjny charakter akcji, będący jej osnową, ma za zadanie przekonać ludzi do podejmowania konkretnych działań na rzecz osób zmarginalizowanych.
Celem kampanii jest pozyskanie funduszy na pomoc najbiedniejszym oraz uwrażliwienie społeczeństwa na ich problemy. W ten sposób Caritas Polska przy współudziale Caritas diecezjalnych chce wprowadzać w czyn słowa Chrystusa: „Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili”.
Rozpoczynając trzecią edycję „Kromki Chleba”, liczymy na odzew wielu ofiarodawców, w tym firm i zakładów pracy, którzy zechcą się podzielić z ubogimi swoimi produktami. Pieniądze, które pozyskaliśmy w poprzednich kampaniach, zostały przeznaczone na dożywianie dzieci (Caritas dziennie dożywia ponad 54 tys. dzieci, w tym ponad 31 tys. w szkołach), pomoc bezdomnym (zwiększenie liczby miejsc w noclegowniach i zapewnienie wyżywienia), aktywizację osób bezrobotnych, dofinansowanie świetlic socjoterapeutycznych, zakup leków, a także na pomoc dla dzieci i kobiet dotkniętych przemocą w rodzinie.
Fundusze, uzyskane dzięki corocznej kampanii medialnej, systematycznie przekazujemy na projekty realizowane przez Caritas w Polsce na rzecz ludzi bezdomnych, ubogich i zagrożonych bezdomnością, a także na rozwój i modernizację licznych placówek Caritas w Polsce:
- domów dla matek z dziećmi,
- świetlic socjoterapeutycznych,
- rodzinnych domów dziecka,
- ośrodków adopcyjno-opiekuńczych,
- ośrodków interwencji kryzysowej,
- schronisk dla bezdomnych,
- kuchni, stołówek, jadłodajni,
- centrów pomocy migrantom i uchodźcom,
- biur aktywizacji bezrobotnych.
Caritas Polska składa serdeczne podziękowanie wszystkim darczyńcom, którzy zechcą wesprzeć kampanię „Kromka Chleba”. W tym roku można dokonać wpłaty 1% swojego podatku dochodowego na jej rzecz z dopiskiem: 1% - „Kromka Chleba”.
Pieniądze przeznaczone na kampanię „Kromka Chleba” można wpłacać na konto:
Caritas Polska, Skwer Kard. S. Wyszyńskiego 9, 01-015 Warszawa, PKO BP SA I O/Centrum w Warszawie 70 1020 1013 0000 0102 0002 6526, z dopiskiem: „Kromka Chleba”.
Od wpłat gotówkowych na powyższe konto lub na konto: Bank BPH PBK 29 1060 0034 1080 1080 1080 1080 lub 21 1060 0076 0000 3210 0001 6977, z dopiskiem „Kromka Chleba”, dokonanych w oddziałach PKO BP SA oraz w oddziałach BPH PBK, bank nie pobiera prowizji.
Wpłacając pieniądze w oddziałach banku BPH PBK, wystarczy podać hasło: KromkaChleba (jako jeden wyraz, bez spacji!) bez konieczności podawania numeru konta.
Pomóż w rozwoju naszego portalu