Kampania społeczna:
1 proc. podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego
Pod hasłem Mały wielki procent rozpoczyna się społeczna kampania na rzecz organizacji pożytku publicznego. Zgodnie z obowiązującym prawem, każdy podatnik może przekazać 1 proc. podatku dochodowego na cele dobroczynne. W promocję idei „jednego procenta” włącza się telewizja publiczna.
W ubiegłym roku z takiej możliwości skorzystało zaledwie 680 tys. osób, dlatego organizatorzy kampanii: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce i Stowarzyszenie Klon/Jawor organizują szeroką akcję informacyjną.
Zdaniem Tomasza Schimanka - dyrektora programowego Akademii Filantropii w Polsce, z możliwości przekazania części podatku może skorzystać ok. 23 mln Polaków.
Jest to zatem najbardziej powszechna forma pomocy. Dużym atutem, według Schimanka, jest również kontrola nad sposobem wykorzystania funduszy.
W Polsce przybywa organizacji pożytku publicznego. Obecnie jest ich ponad 4 tys. - ich liczba w ciągu ubiegłego roku wzrosła prawie dwukrotnie. Taka różnorodność umożliwia podatnikom duży wybór celu, na jaki mogą przeznaczyć swoje darowizny. Wesprzeć można zarówno duże organizacje ogólnopolskie, jak i te nieznane szerszej społeczności. Lista organizacji pożytku publicznego - w tym także numery kont - dostępna jest na stronie internetowej: www.baza.pozytek.ngo.pl
Pomóż w rozwoju naszego portalu