W sprzedaży pojawiły się już ramki na zdjęcia, które można... wgrać do pamięci urządzenia. Zdjęcia, oczywiście, mogą się w takich ramkach zmieniać. A czy można do naszych publikacji w Wordzie, do wstawionych tam np. zdjęć, dodać jakieś ramki? Oczywiście, że tak. Jak to zrobić? W starszych wersjach edytora wybieramy w menu „Format” „Obramowanie i cieniowanie”. Znajdziemy tam wiele opcji, w tym rodzaje ramek, ich grubość, cieniowanie. W najnowszej wersji Worda po zaznaczeniu obrazka (klikamy na nim dwa razy) u góry pojawia się zestaw opcji do wykorzystania. Można też po najechaniu kursorem na obrazek kliknąć prawym przyciskiem myszki i wybrać opcję „Obramowanie i cieniowanie”. Można również dodać obramowanie do części tekstu. Zaznaczamy obraz, tabelę lub tekst, do którego chcemy zastosować obramowanie. Na karcie „Układ strony” w grupie „Tło strony” klikamy przycisk „Obramowania stron”. W oknie dialogowym „Obramowanie i cieniowanie” klikamy kartę „Obramowanie”, a następnie klikamy jedną z opcji obramowania znajdujących się w obszarze „Ustawienie”. Wybieramy styl, kolor i szerokość obramowania.
Teraz możemy już w liście do narzeczonej wstawić swoje zdjęcie, dodać jakąś ładną ramkę. Warto sobie tę opcję poćwiczyć. Znam też księży proboszczów, którzy do ogłoszeń duszpasterskich lub intencji mszalnych na cały tydzień, umieszczanych w gablotce przed kościołem, dodają zdjęcie świątyni. Minęły już czasy, że takie rzeczy wypisywano na starej, rozklekotanej maszynie do pisania, która dzisiaj służyć może co najwyżej jako ciekawy element dekoracyjny, zabytek postawiony w biurze.
Za tydzień w naszym liście lub ogłoszeniach spróbujemy pokombinować z akapitami i marginesami. I pamiętajmy: ćwiczenie czyni mistrza. A dla tych, którzy się zniechęcają, fragment tekstu na jednej ze stron internetowych: „Aby skutecznie posługiwać się Wordem, trzeba się sporo naczytać i dużo ćwiczyć”.
Pomóż w rozwoju naszego portalu