Jak przekonywać ludzi do proponowanego przez Kościół spojrzenia na ludzką seksualność, w tym na zjawisko homoseksualizmu? Zadanie niełatwe. Co proponują pierwsi fachowcy od komunikacji w Kościele? Serwis „Life Site News” rozmawiał na ten temat z ks. Federico Lombardim - dyrektorem Biura Prasowego Stolicy Apostolskiej, kard. Johnem Foleyem - długoletnim przewodniczącym Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu i abp. Claudio Cellim - obecnym szefem tejże Rady.
Zdaniem ks. Lombardiego, problem leży w pewnej łatce, jaką przypięto ludziom Kościoła, a mianowicie, że są przeciwko wolności i prawom człowieka. Dyrektor watykańskiego Biura Prasowego podkreślił jednocześnie, że zadaniem Kościoła jest przekonać ludzi, iż jego słowa i działania służą dobru i przyszłości ludzkości. Komunikatorzy kościelni powinni też krytykować wolność absolutną i dowodzić, że w wielu przypadkach prowadzi ona do negatywnych konsekwencji, takich jak samobójstwa, narkomania czy inne nałogi.
Kard. John Foley sugerował, aby w debacie na temat seksualności wykorzystywać zdobycze współczesnej wiedzy. Radził, aby kłaść nacisk nie na indywidualne negatywne skutki, ale na zbiorowy, społeczny efekt fenomenu. - Fakt, że ludzka miłość w jej wymiarze seksualnym nie jest nakierowana na płodność, jest w długim okresie destrukcyjna dla całej ludzkości. Abp Celli zwrócił uwagę, że kościelni komunikatorzy, broniąc tradycyjnych wartości, muszą zwracać uwagę nie tylko na media informacyjne, ale także na to, co dzieje się w środkach przekazu skoncentrowanych na rozrywce.
Studenci i republikańscy ustawodawcy ostro krytykują Grand Valley State University za wyświetlanie bluźnierczego wizerunku Matki Bożej z Guadalupe, na którym znajdują się obsceniczne, promujące społeczność LGBT obrazy, w tym wizerunek mężczyzny w bieliźnie i dwóch mężczyzn całujących się na sukni Matki Bożej.
Popularny, finansowany przez państwo publiczny uniwersytet w Michigan spotkał się z ostrą krytyką ze strony chrześcijańskich studentów i ustawodawców po umieszczeniu na terenie kampusu bluźnierczego wizerunku Matki Bożej z Guadalupe, który zawiera takie słowa jak „pedał” i „homofobia” oraz obsceniczne, pro-LGBT obrazy, w tym dwóch całujących się mężczyzn.
Z nieskrywaną awersją obserwuję, jak język tzw. mowy nienawiści na szeroką skalę rozprzestrzenia się obecnie w mediach i innych sferach życia publicznego. W niespotykanej dotąd skali padają słowa pełne wulgaryzmów i pogardy, zarówno wobec żyjących, jak i wobec osób zmarłych, którym w cywilizacji chrześcijańskiej, ale też ludzkiej, należy się szczególny szacunek.
Tymczasem, jak głosi najnowszy komunikat Rady Episkopatu ds. Społecznych, „bez wzajemnego poszanowania i życzliwości nie jest możliwe budowanie życia społecznego opartego na prawdzie, wolności słowa i trosce o dobro wspólne. Przeciwdziałanie nasilającym się antagonizmom i rosnącym podziałom pilnie domaga się zaangażowania wszystkich podmiotów życia publicznego”.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.