Reklama

Czytajmy „Jasną Górę”!

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W najnowszym numerze dwumiesięcznika „Jasna Góra” bp Marian Florczyk dzieli się refleksjami na temat pracy, pisząc m.in., że wielu ludzi przeżywa dziś lęk o pracę, a bezrobocie, stanowiące wielki dramat tysięcy polskich rodzin, jest wyzwaniem dla państwa. W cyklu „Wierzę w Kościół…” o. Krzysztof Wendlik omawia wymiar eschatologiczny Kościoła w świetle dokumentu soborowego „Lumen gentium”. O. Robert Jasiulewicz w artykule „Podwoje wiary zachęcają do wejścia” przypomina, że 11 października br. w Kościele rozpoczniemy Rok Wiary i w kontekście tego wydarzenia zachęca każdego z nas do stawiania pytań o wiarę. W polskich diecezjach trwa peregrynacja kopii Obrazu Matki Bożej Jasnogórskiej. Redakcja zamieszcza materiały na temat zakończonej w sierpniu peregrynacji w diecezji ełckiej i jej rozpoczęcia w diecezji toruńskiej. Na łamach pisma znajdziemy rozważania tajemnic Różańca św. autorstwa o. Mirosława Górkiewicza. Redakcja publikuje artykuł o. Zachariasza Jabłońskiego o Konfraterni Zakonu Paulinów wraz z relacją z uroczystego przyjęcia do tego gremium o. Tadeusza Rydzyka - założyciela i dyrektora Radia Maryja. Wśród tekstów historycznych jest m.in. wspomnienie o bohaterskim rotmistrzu Włodzimierzu Suchodolskim napisane z okazji 100. rocznicy urodzin oficera przez o. Eustachego Rakoczego. Jak w każdym numerze, znajdziemy jasnogórskie świadectwa o uzdrowieniu, prezentację skarbów Jasnej Góry, m.in. darów Jana Pawła II, i inne stałe rubryki.

(akw)

Dwumiesięcznik „Jasna Góra”, ul. o. A. Kordeckiego 2, 42-225 Częstochowa, tel. (34) 377-73-51, fax (34) 377-73-17, adres internetowy: www.miesiecznik.jasnagora.pl, miesiecznik@jasnagora.pl.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2012-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Kard. Pizzaballa na Pasterce w Betlejem: nie bójmy się „Cezarów Augustów tego świata”

2024-12-25 17:42

[ TEMATY ]

Betlejem

Pierbattista Pizzaballa

kard. Pizzaballa

Karol Porwich /Niedziela

W noc Bożego Narodzenia łaciński patriarcha Jerozolimy kard. Pierbattista Pizzaballa odprawił pasterkę w kościele św. Katarzyny w Betlejem, znajdującym się obok Groty Narodzenia Jezusa Chrystusa. W homilii wezwał, by nie bać się „Cezarów Augustów tego świata”.

Wyznał, że w tym roku z trudem przychodzi mu głosić radość z narodzin Chrystusa. „Pieśń Aniołów, którzy wyśpiewują chwałę, radość i pokój, wydaje mi się nie na miejscu po męczącym roku, na który składały się łzy, krew, cierpienie, często zawiedzione nadzieje i pokrzyżowane plany na rzecz pokoju i sprawiedliwości. Lament zdaje się przytłaczać śpiew, a bezsilny gniew zdaje się paraliżować każdą ścieżkę nadziei” - stwierdził hierarcha.
CZYTAJ DALEJ

Narodzenie Syna Bożego jest świętem nadziei

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

fot. Grażyna Kołek/Niedziela

Bazylika Grobu Świętego w Jerozolimie

Bazylika Grobu Świętego w Jerozolimie

Rozważania do Ewangelii J 1, 1-18.

Środa, 25 grudnia. Uroczystość Narodzenia Pańskiego
CZYTAJ DALEJ

Projektant zabawek erotycznych dla dorosłych prezentuje szopkę na wystawie watykańskiej

2024-12-26 11:08

[ TEMATY ]

Watykan

Włodzimierz Rędzioch

Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek w Watykanie”.

Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję