Zgodnie z przedwyborczymi obietnicami prezydent Kaczyński dokonał reorganizacji w urzędzie miasta. Od 10 stycznia obowiązuje tam nowy regulamin, wymieniona została większość osób na kierowniczych stanowiskach,
zredukowano liczbę zatrudnionych. Na zmianach miasto zaoszczędzi 40 mln zł, z planowanych na wydatki 621 mln.
Połączono 80 wydziałów obecnego biura zarządu miasta, powiatu i gminy Centrum. Tak powstał jeden urząd miasta. Składają się na niego: 29 biur, zespół ds. informacji niejawnych, zespół doradców, Urząd
Stanu Cywilnego i gabinet prezydenta. Z czterech dotychczasowych jednostek do spraw bezpieczeństwa (2 gminnych i po 1 w powiecie i mieście) powstało jedno biuro bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego.
Prezydent utworzył też biuro naczelnego architekta miasta.
W planach jest jeszcze biuro pozwoleń, koncesji i licencji. Przejmie ono od miejskiego wydziału porządku wydawanie licencji taksówkarzom, będzie też wydawać licencje na sprzedaż alkoholu. Rozbudowane
będzie biuro kontroli wewnętrznej, na którego czele stanie Marek Trosiński, pracujący dawniej w NIK. Prezydent Kaczyński lubi też czasem sam sprawdzić co w stolicy niedomaga. Po kontroli temperatury w
środkach komunikacji miejskiej warszawiacy marzną już mniej.
Pomóż w rozwoju naszego portalu