Reklama

Niedziela Wrocławska

Konsekracja kościoła pw. Opatrzności Bożej

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Powstanie parafii pw. Opatrzności Bożej na Nowym Dworze – dziś jednej z największych wrocławskich parafii – ma długą historię. Z pewnością, jak zaznacza proboszcz ks. Krzysztof Hajdun, Boża Opatrzność czuwa tu nad zawiłościami rozmaitych problemów.

Budowa świątyni trwa od 1982 r., napotykając na trudności – głównie związane z niekorzystnym podłożem geologicznym terenu, na którym zbudowano kościół. Bagienno-kurzawkowe podłoże, ruchome, przez 6 lat od zaakceptowania projektu uniemożliwiało skuteczne położenie fundamentów. Konieczna okazała się także zmiana konstrukcji, której podjął się znany wrocławski architekt prof. Tadeusz Zipser. Prace budowlane rozpoczęto ostatecznie w 1982. Po latach prób udało się za pomocą prętów żelbetonowych ustabilizować teren. Pierwszym budowniczym kościoła był ks. Aleksander Oberc. Drugi ważny etap budowy przeprowadził ks. Jan Jagodziński, który oddał parafii 12 lat – starań i wiele serca. Później parafię przejął ks. Adam Matkowski – w tym czasie kościół zyskał dach, żyrandole, posadzki.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Obecnym proboszczem, ale też i menadżerem i budowniczym kościoła jest od 9 lat ks. Krzysztof Hajdun. Proboszcz z dumą mówi o parafianach: na każde ogłoszenie o potrzebie pomocy przychodzi kilkadziesiąt osób, a ich determinacja zaowocowała efektem tego, co dziś służy tysiącom wiernych. Można powiedzieć, że to nowy oddech parafii, cieszącej się swoim kościołem.

Imponująco działa Centrum Skałka – wybudowana wspólnie z miastem skałka wspinaczkowa, która jest ewenementem na skalę Polski, a może i świata. Dzieci przychodzą tu bardzo chętnie i tłumnie, by spędzić aktywnie czas. Towarzyszą im często pracujący tu duszpasterze.

– To dobra parafia, z dobrą atmosferą i swoim klimatem. Opatrzność Boża ma swoje tory, drogi, i jej prowadzenie bardzo tu odczuwamy.

2015-11-05 12:23

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

300 lat franciszkańskiej świątyni

Niedziela przemyska 24/2016, str. 4-5

[ TEMATY ]

świątynia

jubileusz

Małgorzata Młynarska

Uroczystości jubileuszowe w jarosławskiej świątyni pw. Trójcy Przenajświętszej

Uroczystości jubileuszowe w jarosławskiej świątyni pw. Trójcy Przenajświętszej
Uroczystość, która miała miejsce 22 maja, zgromadziła wielu kapłanów diecezjalnych i zakonnych, przedstawicieli parlamentu oraz władz miasta i powiatu jarosławskiego, a także licznie przybyłych parafian. W tym zainteresowaniu nie ma nic dziwnego, bo dziś trudno sobie wyobrazić życie duchowe, duszpasterskie i kulturalne Jarosławia bez Ojców Franciszkanów-Reformatów, którzy w czasie swojego posługiwania stali się trwałą cząstką pięknej i bogatej historii tego miasta.
CZYTAJ DALEJ

Co znaczy, że Bóg jest „Ojcem”?

2025-03-13 20:55

[ TEMATY ]

Bóg

Wielki Post

Katechizm Wielkopostny

Adobe.Stock

Wielki Post to czas modlitwy, postu i jałmużny. To wiemy, prawda? Jednak te 40 dni to również czas duchowej przemiany, pogłębienia swojej wiary, a może nawet… powrotu do jej podstaw? Dziś pytanie - co znaczy, że Bóg jest „Ojcem”?

Czy wiesz, co wyznajesz? Czy wiesz, w co wierzysz? Zastanawiałeś się kiedyś nad tym? Jeśli nie, zostań z nami. Jeśli tak, tym bardziej zachęcamy do tego duchowego powrotu do podstaw z portalem niedziela.pl. Przewodnikiem będzie nam Youcat – katechizm Kościoła katolickiego.
CZYTAJ DALEJ

45 lat temu zginęła Anna Jantar

2025-03-14 10:17

[ TEMATY ]

Anna Jantar

E. Smoliński

45 lat temu, 14 marca 1980 r., podczas lądowania na warszawskim Okęciu doszło do katastrofy samolotu Ił-62 „Mikołaj Kopernik”. Zginęło 77 pasażerów, m.in. piosenkarka Anna Jantar, i dziesięciu członków załogi. Wiele okoliczności tragedii wyjaśniono dopiero dekadę temu.

Od połowy lat pięćdziesiątych w wielu krajach po obu stronach żelaznej kurtyny trwały prace nad rozwojem samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu. Jedną z pierwszych konstrukcji tego typu był Iljuszyn Ił-62. Przeznaczony dla maksymalnie 195 pasażerów odrzutowiec został wprowadzony do służby w sowieckich liniach Aerofłot w 1967 r. Wykorzystywano go do lotów transkontynentalnych oraz krajowych na najdalszych trasach, m.in. z Moskwy do Chabarowska i Władywostoku. W kolejnych latach wprowadzono zmodernizowaną wersję „M” z cichszymi silnikami. Iły i podobne do nich brytyjskie Vickersy VC10 (struktury były na tyle zbliżone, że podejrzewano Sowietów o kradzież technologii) charakteryzowały się wyjątkową konstrukcją. Obie maszyny posiadały aż cztery silniki na ogonie. W przypadku dużej awarii, np. pożaru jednego z silników, wszystkie pozostałe były narażone na zniszczenie.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję