Tematem spotkania było: „Jak chronić dzieci przed ideologią gender w szkole”. Spotkanie odbyło się w sali wielofunkcyjnej parafii św. Tadeusza w Legnicy.
Zdrowa ocena
Reklama
Spotkanie miało 2 części. W pierwszej Marcin Perłowski, nauczyciel i dyrektor Centrum Życia i Rodziny, mówił o smartfonach jako nośniku ideologii. Podkreślił, że młody człowiek (starszy też) nie wyobraża sobie dzisiejszego świata bez telefonu i internetu. W wystąpieniu zaznaczył jednak, że nie chodzi o demonizowanie narzędzia, jakim jest smartfon czy sieć, bowiem są to narzędzia, które dają duże możliwości. Przykładem tego był czas pandemii i izolacji. Wtedy używanie telefonów, komputerów czy tabletów było sposobem na łączność ze światem, kontakt z innymi, uczestniczenie w zajęciach szkolnych. Marcin Perłowski zauważył, że dość powszechne jest zwracanie uwagi jedynie na pozytywną stronę wykorzystania tych narzędzi. Jednak należy widzieć także zagrożenia i reagować na nie we właściwy sposób. Wśród tych zagrożeń są m.in.: zbyt duża ilość czasu spędzana w świecie wirtualnym, która często – paradoksalnie – prowadzi do samotności dzieci i nastolatków, pornografia, która jest łatwo dostępna i która uzależnia, podobnie jak np. narkotyki. Do tego należy także zaliczyć problemy ze wzrokiem, koncentracją. Ze strony dorosłych trzeba zatem wiedzy i mądrości oraz pozytywnej kontroli treści, z jakimi młodzi ludzie mają kontakt. Chodzi zatem o higienę wirtualną. Marcin Perłowski mówił też o petycji do premiera i do minister edukacji, aby uwolnić szkołę od smartfonów. Omówił także projekt ustawy „Stop pornografii”.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Edukacja czy seksualizacja?
Natomiast mec. Marek Puzio, radca prawny, podjął temat praw rodziców w szkole w świetle nadchodzącej edukacji zdrowotnej. Podkreślił, że ideologia gender różnymi sposobami dąży do zmiany pojęcia płci, chcąc oderwać ją od sfery biologii, a przenieść w sferę odczuć indywidualnych. To kultura ma determinować płeć, a nie biologia. Jest to niebezpieczne, zwłaszcza dla ludzi młodych. Rozwój tej ideologii upatruje we: wpływie kultury, oddziaływaniu mediów (zwłaszcza społecznościowych), aktywności działaczy protransseksualnych. Przejawem tego działania jest m.in. coraz większa ilość młodych ludzi, którzy chcą korygować swoją płeć hormonalnie czy chirurgicznie. Wskazał na nieodwracalne często skutki takich działań. Warto zauważyć, że w ostatnim czasie papież Franciszek wspomniał, że ideologie są dziś jednym z największych wrogów dojrzewania, stanowiąc zagrożenie dla pełnego rozwoju człowieka.
Co mogą rodzice?
Wobec propozycji zmian w edukacji szkolnej i pomysłu wprowadzenia zajęć z edukacji zdrowotnej, która obejmować ma także edukację seksualną, zachęcał, aby rodzice i nauczyciele nie byli bierni wobec takich zjawisk. Zwrócił uwagę na prawa rodziców, które wynikają z Konstytucji oraz na obowiązki szkoły, która nie może działać wbrew woli rodziców. Podkreślił ważne zadania rady rodziców w szkołach, która ma wpływ na kształt edukacji szkolnej. Zaprezentował materiały, poradniki, które pomagają zrozumieć problem oraz podają narzędzia działania.