Naszym obowiązkiem jest potwierdzenie, że istnieją choroby nieuleczalne, ale nie istnieją choroby, których się nie leczy. Leczyć bowiem nie oznacza tylko pomóc w powrocie do zdrowia, ale także towarzyszyć i opiekować się. Tymi słowami kard. Pietro Parolin zwrócił się do uczestników spotkania podsumowującego działalność Szpitala Pediatrycznego Stolicy Apostolskiej Babino Gesù za rok 2018.
Kard. Pietro Parolin odwołując się do wymuszonej śmierci Vincenta Lamberta, a wcześniej Alfiego Evansa i Charliego Garda przypomniał słowa Franciszka, że jedynym panem życia, od jego początku aż do naturalnej śmierci, jest Bóg, a naszym obowiązkiem jest zawsze go bronić.
Odnosząc się do przedstawionego raportu watykański hierarcha zaznaczył, że wartość osiągniętych sukcesów mierzy się zdolnością do polepszenia jakości leczenia i opieki. Dlatego dzieci i młodzież oraz ich rodziny są i muszą pozostać w sercu każdej działalności, procesu i podejmowanej inicjatywy.
W raporcie, który przedstawiono w obecności watykańskiego sekretarza stanu wskazano, że w roku 2018 w szpitalu Bambino Gesù wykonano prawie 2 mln usług ambulatoryjnych, a na oddziały przyjęto 29 tys. pacjentów. Zaznaczono także, że jest to jedyny szpital w Europie, który jest zdolny, aby odpowiedzieć na wszystkie potrzeby transplantologii. W minionym roku przeprowadzono 324 przeszczepy. Zwrócono także uwagę na działalność naukową szpitala, która zaowocowała, między innymi, prawie 680 publikacjami naukowymi.
Instytucje Kościoła łódzkiego działające na rzecz dziecka, także tego nienarodzonego, matki i rodziny
Wydarzenia ostatnich dni, tygodni, które prowokują dyskusje na temat życia, tego od poczęcia, i jego ochrony, kierują nasze oczy w stronę Kościoła i organizacji, które stworzył, by pokazać, że życie jest święte.
Nie słabną kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Okazuje się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek.
Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.