Krępa Kościelna: symbole strajku kobiet na ścianie zabytkowego kościoła
Nieznani sprawcy namalowali na ścianie zabytkowego kościoła w Krępie Kościelnej w diecezji radomskiej symbole Ogólnopolskiego Strajku Kobiet. To cztery czerwone błyskawice metrowej wielkości. Śledztwo w sprawie uszkodzenia zabytku i obrazy uczuć religijnych prowadzi prokuratura rejonowa w Lipsku.
Sprawę dewastacji zgłosił proboszcz z parafii pod wezwaniem Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Krępie Kościelnej. - To przykre zdarzenie. Szokujące jest to, że takie wydarzenie miało miejsce w małej miejscowości. Protest kobiet miał miejsce w piątek w pobliskim Lipsku, aktu wandalizmu dopuszczono się w nocy z piątku na sobotę - powiedział Radiu Plus Radom ks. Henryk Kowalczyk, proboszcz parafii.
Zdarzenie potwierdziła nadkomisarz Katarzyna Kucharska, rzecznik mazowieckiej policji. - Prokuratura prowadzi śledztwo w tej sprawie. Ustalamy sprawców, którzy farbą pomalowani zabytkowy kościół - powiedziała nadkomisarz Kucharska.
Obecny kościół parafialny został zbudowany według projektu architekta Rudolfa Mejera z Radomia, w latach 1911–1930 staraniem księży: Andrzeja Baltyna, Feliksa Horodyskiego i Józefa Drabowicza. Poświęcenie kościoła miało miejsce 29 czerwca 1930, a konsekracji dokonał bp. Piotr Gołębiowski w 1961. Kościół jest budowlą trzynawową, w stylu neogotyku nadwiślańskiego, zbudowaną z cegły czerwonej.
Pytania o popkulturę to nie są tylko pytania o granicę skandalu w sztuce, manipulacji w mediach czy ideologicznych prowokacji w życiu publicznym. To pytania o szanse obrony ostatnich bastionów cywilizacji zachodniej, która wraz z utratą respektu dla chrześcijaństwa i Dekalogu na naszych oczach podejmuje kolejne próby samobójcze.
Kiedy w 410 r. Alaryk, wojowniczy wódz plemienia Wizygotów, zdobył wieczny Rzym i pozwolił swoim żołnierzom przez kilka dni łupić miasto, oszczędził jednak kościoły, w których schroniła się ludność cywilna.
Przeprowadziłam eksperyment i zadałam pytanie Chatowi GPT: Czy masz świadomość, gdzie jesteś? Odpowiedział: Ciekawe pytanie... Nie mam świadomości w takim sensie, w jakim mają ją ludzie — nie czuję, nie mam własnego „ja” ani poczucia miejsca. Działam w cyfrowym środowisku, odpowiadając na Twoje pytania i analizując dane, ale nie „jestem” fizycznie nigdzie. Można powiedzieć, że jestem tu, gdzie mnie używasz — teraz akurat w Twoim urządzeniu lub przeglądarce.
Sam Chat GPT podpowiada, że sztuczna inteligencja tylko analizuje dane, nie jest zaś inteligencją podobną do ludzkiej. Nie ma ona świadomości istnienia, nie ma też… inteligencji! Dlatego należy ją postrzegać nie jako sztuczną formę inteligencji, tylko jako jeden z jej produktów. Właśnie na takie różnice między sztuczną inteligencją a świadomością ludzką zwrócili kilka dni temu uwagę uczestnicy konferencji w Sekretariacie Episkopatu, prezentując polskie tłumaczenie watykańskiego dokumentu nt. sztucznej inteligencji „Antiqua et nova” – adresowanego, co ciekawe, m.in. do duszpasterzy. I właśnie na ten aspekt pragnę zwrócić uwagę: w jaki sposób i w jakich granicach można zastosować sztuczną inteligencję w Kościele.
Prezydent USA Donald Trump powiedział w niedzielę, że nie zasiądzie do rozmów handlowych z Europą, jeśli ta nie będzie mu płacić dużej ilości pieniędzy każdego roku. Zapowiedział też, że nie pójdzie na żaden układ w sprawie ceł z Chinami lub UE, jeśli nie "rozwiążą" one kwestii swojej nadwyżki handlowej z USA.
Trump przekonywał, że zagraniczni partnerzy handlowi Ameryki dobijają się, by podjąć z nim negocjacje, lecz zaznaczył, że jest to możliwe tylko jeśli zgodzą się zbilansować swoją wymianę handlową z USA.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.