Zarówno minister Piotr Gliński jak i kard. Nycz wyrazili ogromną radość, że placówka pokazująca na tle naszych dziejów dwie wielkie postacie polskiej historii cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W ubiegłym roku frekwencja wyniosła około 30 tys. zwiedzających, ale wyrażono nadzieję, że w tym roku wzrośnie do około 100 tysięcy.
Metropolita warszawski wyraził wdzięczność Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wspieranie muzeum umiejscowionego wokół kopuły Świątyni Opatrzności Bożej. Wyraził opinię, że powinni tu przybywać zwłaszcza ludzie średniego i młodego pokolenia, a więc ci, którzy nie zetknęli się ani z Janem Pawłem II ani z kard. Wyszyńskim.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Nadzieję na to, że placówkę będzie zwiedzać coraz więcej ludzi młodych wyraził także minister Gliński. Jak dodał, w muzeum, które opowiada o życiu dwóch polskich gigantów, młodzi ludzie powinni odnajdywać sens życia.
Dyrektor Muzeum Piotr Dmitrowicz zapowiedział, że w związku z 45. rocznicą wyboru kard. Wojtyły na papieża, w październiku odbędzie się międzynarodowa konferencja na ten temat. Poinformował też, że trwają prace nad budową kolejnej strefy muzealnej poświęconej krakowskiemu etapowi życia Karola Wojtyły. To wszystko, jak zaznaczył, będzie możliwe dzięki podpisanej dziś umowie.
Reklama
Piotr Dmitrowicz powiedział także, że Muzeum zorganizowało już ponad 200 spotkań z młodzieżą w różnych częściach Polski.
Muzeum noszące nazwę: "Mt 5,14 | Muzeum Jana Pawła lI i Prymasa Wyszyńskiego" stanowi instytucję kultury, współprowadzoną przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz archidiecezję warszawską. Instytucja została udostępniona szerokiej publiczności w lutym 2020 r.
Zgodnie ze statutem Muzeum, prowadzi ono działalność wystawienniczą, naukową, wydawniczą i edukacyjną związaną z patronami Muzeum i szeroko rozumianym tłem historycznym, odnoszącym się do dziejów Polski i historii powszechnej XX i XXI stulecia. Zbiory muzealne opierają się na dokumentach obrazujących działalność i życie patronów Muzeum oraz artefaktach sakralnych i przedmiotach użytku codziennego z nimi związanych.
Misją Muzeum jest upamiętnianie i upowszechnianie wiedzy na temat życia i nauczania prymasa Stefana Wyszyńskiego oraz papieża Jana Pawła II, którzy zajmują wyjątkowe miejsce w polskim dziedzictwie narodowym. Spotkanie z papieżem Polakiem i Prymasem Tysiąclecia jest także doświadczeniem wartości, którym byli oni wierni i którym dawali świadectwo swoim życiem – miłości, odpowiedzialności, pokoju, prawdy, odwagi, wierności, przyjaźni, pamięci i wolności. Wystawa stała Muzeum o powierzchni blisko 2 tysięcy m2 obejmuje 104 lata historii Polski od narodzin Stefana Wyszyńskiego (1901 r.) po śmierć Jana Pawła II (2005 r.).
W piątek 15 września wystartowała kampania reklamowa, promująca Mt 5,14 | Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego. Kampanię "Widzimy się?" można zobaczyć przede wszystkim w aglomeracji warszawskiej: na nośnikach reklamy zewnętrznej, tablicach reklamowych Kolei Mazowieckich oraz autobusach. Istotnym elementem komunikacji są działania w mediach społecznościowych, do promowania Muzeum zaproszono również lokalnych influencerów.
Kampania promocyjna, sfinansowana ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, potrwa do końca roku. Jej celem jest trwałe zwiększenie zainteresowania ofertą Muzeum oraz zaproszenie do odwiedzenia jego ekspozycji głównej w Wilanowie.