Atmosfera wspólnoty
Reklama
Organizowanie nowej placówki przed 20 laty powierzono mgr Annie Kuś, która do tej pory pełni funkcję dyrektora Przedszkola. Dzięki otwartości i operatywności, a także życzliwości wielu osób udało się
w kilka miesięcy zorganizować placówkę. Od samego początku zainteresowanie Przedszkolem było olbrzymie. Piękne przestronne, jasne sale (łączna powierzchnia 1700 m²), bajkowe wnętrza, duży, zadbany
ogród, sala widowiskowa ze sceną, basen, wspaniała baza dydaktyczna, doskonałe żywienie opracowane przez intendenta-dietetyka musiało przyczynić się do wielkiej popularności placówki. Rodzice maluchów
do cech charakteryzujących Przedszkole dorzucają jeszcze: „różnorodność zajęć plastycznych, muzycznych, zręcznościowych, zaszczepienie miłości do sztuki i książki, wycieczki i spacery, teatrzyki
i pokazy, imprezy okolicznościowe, nauka samodzielności i obowiązkowości, fachowość personelu, atmosfera wspólnoty - to jest nasze Przedszkole”.
„Przyjmujemy dzieci od 2,5 do 9 roku życia. Obecnie mamy 98 zdrowych i 27 niepełnosprawnych dzieciaków. Nie mamy jeszcze grup stricte integracyjnych. Dzieci chore tworzą własne grupy, zdrowe
zaś - własne, jednak wszystko wskazuje na to, że w roku 2005/2006 powstanie grupa integracyjna. Mamy już opracowany program autorski dla oddziału integracyjnego” - wyjaśnia dyrektor
Przedszkola Anna Kuś. Nie znaczy to jednak, że dzieci nie integrują się ze sobą. Przeciwnie - wspólne spacery, zabawy, wycieczki sprzyjają nawiązywaniu kontaktów, wzajemnej pomocy, wrażliwości,
uczynności, itd.
Wszyscy pracują na opinię
W przedszkolu najważniejsze są dzieci, ale także ich rodzice. To z myślą o nich przynajmniej raz w miesiącu organizowane są zajęcia otwarte. „Chodzi o to, aby rodzic widział, jak dziecko zachowuje się, bawi, uczy w grupie rówieśniczej oraz, aby widział, jak pracujemy z powierzonym nam maluchem” - mówi wicedyrektor, mgr Beata Święch. Co roku ma miejsce tzw. „wewnętrzne mierzenie jakości pracy przedszkola”. Tu również głos oddaje się rodzicom, którzy w specjalnie przygotowanej ankiecie wypowiadają się na temat funkcjonowania placówki. Mówiąc o Przedszkolu nie sposób nie wspomnieć kadry pracowników. „Mam wspaniały, młody, 47-osobowy zespół ludzi chętnych do pracy, 22 z nich to nauczyciele z wyższym wykształceniem, prawie każda nauczycielka ukończyła kilka kierunków studiów, nauczyciele zatrudnieni na oddziałach specjalnych mają ponadto ukończoną oligofrenopedagogikę. Również personel pomocniczy czuje potrzebę włączania się we wspólną pracę, wszyscy pracujemy na opinię naszej placówki” - zaznacza dyr. Anna Kuś.
Jest po prostu najlepsze!
Dzięki dofinansowaniu z Państwowego Funduszu Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych dzieci niepełnosprawne mają zapewniony wyspecjalizowany sprzęt. To z myślą o dzieciach specjalnej troski planuje się
stworzenie grupy wczesnej interwencji, aby przed osiągnięciem przez dziecko wieku przedszkolnego podjąć z nim pracę. Do dyspozycji przedszkolaków są specjaliści: psycholog, logopeda, rehabilitant, nauczyciel
rewalidacji, muzykoterapeuta. Dla wszystkich przedszkolaków przewidziano zaś szereg dodatkowych zajęć, tj: szkoła pamięci, język angielski, rytmika czy basen, znajdujący się na terenie placówki. „Oprócz
programów obowiązujących staramy się również tworzyć własne programy autorskie i wdrażać w naszą codzienność. Na dzisiaj mamy ich już sześć” - podkreśla Pani Dyrektor.
Przedszkolak jest bardzo ciekawy tego, co dzieje się dookoła, otwarty, pełen życia, to doskonały obserwator i jeszcze lepszy psycholog. Zauważa się jednak, że niechętnie słucha bajek tradycyjnych,
za to uwielbia telewizor. Bacząc na to zagrożenie, w sosnowieckim Przedszkolu nr 55 troska o wprowadzanie dzieci w świat słowa, ruchu i obrazu jest jedną z głównych trosk nauczycieli.
A na koniec podziękowania rodziców dla dyrekcji i wszystkich pracowników Przedszkola za „niekończącą się wytrwałość, cierpliwość, serdeczność, ciepło i kompetencje, bez których Przedszkole nr
55 nie byłoby takie jak jest, a więc po prostu najlepsze”.
Pomóż w rozwoju naszego portalu